REKOMENDACIJOS MOKINIAMS, KAIP PADĖTI SAU COVID-19 PANDEMIJOS METU:

1. Rūpinkis savimi. Sudėtingoje situacijoje pusiausvyrą ir energiją padeda išlaikyti keli
paprasti ir labai svarbūs dalykai – pakankamai išsimiegoti, pavalgyti ir judėti. Poilsio
pertraukėlės turėtų būti neatsiejama Tavo dienotvarkės dalis.

2. Laikykis dienotvarkės. Dienos planas, kuriame numatytas ne tik mokymosi, bet ir poilsio
laikas, suteiks aiškumo ir padės išlaikyti motyvaciją. Dienotvarkėje taip pat pažymėk laiką, kai
naudosiesi kompiuteriu, telefonu ar naršysi internete. Taip bus lengviau susikaupti ir pasiekti
savo tikslų

3. Atrask bendravimo galimybių. Šiuo metu stiprybės gali suteikti bendravimas su Tau
svarbiais žmonėmis – šeimos nariais, bendraklasiais, draugais bei kitais Tau patinkančiais
žmonėmis. Jei norisi pasikalbėti, skambink ar rašyk žinutę nelaukdama (-s), kol kiti parašys
Tau. Kai nėra kitų variantų, bendravimas ir nuotoliniu būdu gali suteikti smagių akimirkų.

4. Užsiimk mėgstama veikla. Skirk laiko savo mėgstamai veiklai, kuriai netrukdo karantino
apribojimai. Veikla, kuri Tau sekasi ar yra maloni, padės atsipalaiduoti ir išlaikyti viltį šiuo
laikotarpiu. Jei neturi mėgstamos veiklos ar šiuo metu neturi galimybių ja mėgautis, gal verta
išbandyti ką nors naujo?

5. Pasidžiauk mažais pasiekimais. Kai daug neaiškumo ir sudėtinga planuoti ateitį, svarbu
susikoncentruoti į kasdienes veiklas. Verta pasidžiaugti, jei pavyko atlikti darbą, kurį
suplanavai, radai laiko atsipalaidavimo pratimui, išbandei naują veiklą ar pasikalbėjai su
draugu.

6. Kreipkis pagalbos. Jei išgyveni sunkių jausmų ar susidūrei su pavojumi, svarbu pasikalbėti
su patikimu suaugusiuoju, specialistu mokykloje ar paskambinti į „Vaikų liniją“ (116111) /
„Jaunimo liniją“ (8 800 28888).

Rekomendacijas parengė: dokt. Ieva Daniūnaitė, dr. Inga Truskauskaitė-Kunevičienė, dokt. Monika Kvedaraitė, dokt. Austėja Dumarkaitė, dr. Odeta Geležėlytė, doc. dr. Ieva Norkienė, dr. Paulina Želvienė, prof. dr. Evaldas Kazlauskas